celinavanrijswijk.reismee.nl

Welkom op mijn Reisblog!

Hallo en welkom op mijn reisblog!

Zaterdag 29 september vlieg ik samen met Laura Zantinge naar Oeganda. Wij gaan hier vrijwilligers werk doen op het project Lwengo. Dit project zet zich in voor het verbeteren van de leefomstandigheden van diverse doelgroepen. Denk hierbij aan oudere mensen, kinderen met een beperking en mensen die in extreme armoede leven.

In dit project ga ik de volgende dingen ondernemen :

  • Ondersteuning bieden aan kinderen op de basisschool.
  • Werken met gehandicapte kinderen, zodat deze ook een kans
    krijgen binnen de gemeenschap.
  • Huisbezoeken afleggen met de medewerkers. Dit kunnen oudere
    of zieke mensen zijn; er wordt gekeken wat zij nodig hebben, bv klusjes, zoals iets repareren of iets bouwen.
  • Watertanks bouwen voor gezinnen. Deze gezinnen leven niet van schoon drinkwater. Ze moeten uren lopen om water te halen. Het project helpt met het bouwen van nieuwe watertanks, zodat veel ziektes voorkomen kunnen worden. Het bouwen van een nieuwe watertank kost ongeveer € 700,-
  • Helpen om met vrouwen mandjes te maken van bananen bladeren.
  • Helpen in een kliniek waar kinderen worden gewogen
  • Licht administratief werk

Om op de hoogte te blijven van mijn avonturen en ervaringen kunt u ze hier blijven volgen. Ik zou proberen elke week een blog te plaatsen, dit kan alleen als ik hiervoor wifi heb.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. Als je via je mobiel inlogt dan kun je jezelf aanmelden onderaan de site.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Celina

Reacties

Reacties

Esther Schwieters

Wat leuk dat we je kunnen volgen. Ga ik zeker doen. Heel veel plezier, geniet ervan!

Mirjam

We wensen je een fijne en leerzame tijd. Enjoy ?

Jolanda van Huizen

Wij gaan je zeker volgen heel veel plezier en geniet van deze bijzondere tijd

Nadia van langen

Ik ga het zeker volgen! Heeel veel plezier!??

Patrick van dijk.

Heel veel succes en veel plezier gewenst celina. Hopelijk heb je een mooie tijd om nooit te vergeten. En kun je een groot en successful verschil maken in de gemeenschap en heel veel mensen en kinderen heel blij maken.

Anita Winters

Wat gaaf om te doen Celina! Ik ga je volgen. Geniet van deze mooie ervaring!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood