celinavanrijswijk.reismee.nl

Week 2, vrijdag en het weekend

Vrijdag 12 oktober.

We maken ons klaar om weer richting de school te gaan. Op vrijdag morgen hebben we alleen een meeting op de school. Als we op de school zijn gaan we zitten in het kamertje van de directeur. We zitten daar met 6 mensen van de school en 4 Nedelanders. Ook de directeur van de school is er dit keer bij aanwezig. We beginnen met een rondje om te vragen hoe iedereen z'n week is verlopen. Daarna starten we met een paar punten die op het lijstje staan. Het is erg lastig om te volgen omdat alles in het Engels is en de mensen hier zacht of erg binnensmonds praten. Na de meeting hebben we nog even een planning gemaakt voor de volgende week. We gaan starten met bomen planten rondom de school. Dit gaan we de hele week doen, erg leuk maar we zagen nergens staan wanneer we de kinderen individuele lessen zouden geven. Dus ik gaf dat aan dat we dat ook weer willen doen, omdat sommige kinderen hier achterlopen. Dit ook besproken met de directeur en die zou bezig gaan met een lijst maken welke kinderen deze lessen nodig zijn. We zijn benieuwd wanneer deze lijst er is en wanneer we dit weer verder kunnen oppakken. Na de meeting lopen we naar huis om onze taseen te pakken. Dan worden we opgehaald door 2 mannen van de school. Zij brengen ons weer naar de grote weg voor een weekend in Masaka. We rijden met de boda naar de grote weg en pakken dan de matatoe (busje) naar Masaka stad. Als we daar uitstappen willen erg veel mensen ons weer mee nemen. Ze klimen nog net niet het busje in haha. Als we aankomen bij Villa katwe worden we weer warm ontvangen door het personeel. Het voelt echt als thuis komen. We wilden s' middags naar de stad gaan om te pinnen en stof te kopen om daar kleding van te maken, maar helaas regent het de hele middag. Eerst nog even gebelt met mijn moeder en dan besluiten we om samen met ons huisgenootje Eline expeditie robbionson terug te gaan kijken. Eind van de middag toch nog even geld gaan pinnen met Laura, want dit waren we wel nodig. S' avonds gegeten met een paar Nederlanders buiten, dat was erg gezellig! Daarna heerlijk weer kunnen douchen. Wat kan je een douche gaan waarderen als je die niet hebt. Toen ik klaar was met douchen nog even met thuis bebelt.

Zaterdag 13 oktober.
Vanmorgen starten we weer met een heerlijk ontbijtje bij Villa katwe. We zitten met een paar andere Nedelanders te ontbijten. Na het ontbijt pakken we onze tassen en gaan we met nog 3 andere meiden naar naar het zwembad. Als ze naar het zwembad lopen kijkt iedereen ons aan. Ze hebben misschien wel nog nooit zoveel blanken bij elkaar gezien. We komen aan bij het hotel Banda Lodge. Het is een mooi hotel met allemaal kleine hutjes met rieten daken. Het zwembad is kleiner dan vorige week, maar wel erg mooi! We pakken de stoelen en gaan in de zon zitten. Als we zitten komt er een meisje aanlopen, dit moest Ellen zijn. We hadden met meer meiden van onze organisatie afgesproken en met 2 Belgische meiden. Ellen kenden we alleen nog maar van whatsapp. Even later komt ook nog 1 Belgisch meisje er aan, nu waren we met 7 meiden en zijn we compleet. We genieten van de zon, het zwembad, en van elkaars verhalen. S' middags bestellen we allemaal wat te eten voor de lunch. Boven kunnen we zitten in een grote overdekt terras met uitzicht over alle huizen. Ik bestel een pannekoek met ijs, hier had ik zoveel zin in! Dit zijn ook weer de kleine dingen waar je echt van geniet, als het er niet is. Want in de weekenden kunnen we zelf kijken wat we eten, en dan is alles ineens zo veel lekkerder dan wanneer het normaal is als je het thuis eet. S' avonds gaan we met iedereen naar plot 99, dat is een goed restaurant hier met mooi uitzicht. We zitten gezellig te kletsen over van alles en nog wat. Het is zo makkelijk om hier met iedereen om te gaan, je kent ze maar net maar voelt alsof je iedereen al erg lang kent. We horen ook veel vervelende verhalen van iedereen. Vooral een verhaal van 1 meisje grijpt mij erg aan. Ze verteld over dat er dicht bij haar huis een gehandicapt kind woont. Deze ligt aan een ketting en mag alleen even los als het kind naar de wc moet. Ze denken dat als ze dit kind niet aan de ketting leggen dat de deuvel dat ontsnapt.. Het is niet te geloven dat mensen hier daar zo over denken. We kregen allemaal kippelvel toen we dit verhaal hoorden. We krijgen ons eten en genieten hier allemaal van. Maar ineens zien we dat het al donker is.. Uh we mochten niet in het donkder meer over straat. We vragen of ze bij het restaurant 3 bodas willen bellen die ons naar ons hotel willen brengen. Toch wel erg spannend in het donker op de boda, maar alles is goed gegaan. Bij het hotel hebben we nog bij het kampvuur gezeten en daarna zijn we gaan slapen.

Zondag 14 oktober.
Vandag heeft het de hele dag geregent dus we konden niet zo veel doen. We hebben met 5 meiden samen op de bank gelegen en expeditie robbinson terug gekeken. Erg gezellig! Verder hebben we niet heel veel gedaan. S' middags heb ik nog even met Nick gebelt dat was ook weer erg fijn om hem te zien en te spreken. S' avonds vertrekken we met de taxi weer naar het project. Omdat ons huisgenootje naar het ziekenhuis wqs geweest omdat ze al lang ziem was, konden we met haar mee rijden.

Dit was het weekend dan al weer.

Janette

Hoi celina,fijn dat je het naar je zin hebt.en wat een indrukken daar en zoooooo anders dan hier.wat een luxe hier dan.fijn dat je het goed kunt opschieten met ee andere meiden.groetjes uut vinkencity

Patrick

Gelukkig heb je wel mooie en fijne gezellige weekenden. Toch nog beetje vakantie gevoel dan he.

Doingoood