celinavanrijswijk.reismee.nl

Weekend 5 en 6 Oktober.

Zaterdag 6 oktober hadden we een lekker ontbijt buiten in de tuin van Villa katwe. Dit was om 10:00 en toen was het al te warm om in de zon te zitten. Na het ontbijt gingen we ons omkleden om naar het zwembad te lopen. Bikini aan en dan weer je lange broek er over heen, want hier kan je niet in je korte broek over straat. We hadden in het hotel gekeken hoe we zouden moeten lopen. We begonnen onze wandeltocht richting het zwembad. We liepen door een straat met allemaal winkeltjes, alle kinderen riepen "Mzungu" tegen ons en zwaaide ons na. Toen kwamen we op een kruispunt en wisten we niet meer zeker waar we heen moesten. Uiteindelijk 0dachten we dat we de juiste weg hadden gevonden, maar dit bleek dus niet zo te zijn. Toen zagen we een bord van een restaurant die dicht bij het zwembad zou moeten zitten. Dus wij liepen richting dit restaurant maar liepen over een zandpad waar bijna niemand liep. Dit was wel een spannende route want we zagen steeds mensen naar ons kijken en langs ons heen lopen. We voelden ons niet zo erg veilig op deze plek. Toen uiteindelijk na een om weg zagen we dan het zwembad. Dit was bij een hotel. Bij aankomst zaten er een paar mannen buiten in pak met een wapen. We moesten door een detectie poortje en onze tassen werder gecontroleerd. Toen dit goed was werden we naar het zwembad begeleid. Hier was het erg rustig, er waren toen 2 mensen aan het zwemmen. We moesten eerst betalen, maar betaalden met groot geld. Hij nam dit mee en zei dat hij het wisselgeld kwam terug brengen. We gingen op de bedjes liggen maar ons geld kwam maar niet. We vertrouwde er niet op dat we ons geld nog zouden terug krijgen. Na een paar keer vragen en een uur wachten kregen we dan eindelijk ons geld terug. In Nederland zouden wij dit gelijk regelen, maar hier doen ze alles rustig aan. Dus dat hebben we wel gemerkt dus. We hebben ons goed vermaakt bij het zwembad, maar de zon was veelste warm. Elke keer als we ons gingen insmeren, moesten we ons 15 minuten later wel weer in smeren. De zon is hier erg fel aangezien we dicht bij de evenaar zitten. Tegen 5 uur gingen we eten bij een restaurantje op een grote heuvel. De klim hiernaar toe was nog wel aardig zwaar. Lopen vanaf beneden van de berg, 30 graden en een tas op je rug. We waren erg blij toen we boven waren en we bij het restaurant aan kwamen. Hier hebben we heerlijk gegeten met een super mooi uitzicht over Masaka.

Weer terug in het hotel gingen we weer lekker douchen. Daar genieten we nu zo erg van, terwijl we de badkamer met iedereen moeten delen. Maar dat maakt ons totaal niet meer uit, zolang we maar normaal kunnen douchen. Bij ons huisje wassen we ons gewoon in een bak met water. Savonds nog een uur met mijn vriend Nick op face time gepraat. Dit was ook erg fijn! Daarna lekker gaan slapen.

Zondag hadden we een heerlijk ontbijtje in de zon. We hadden om wentelteefjes gevraagd omdat we hoorde dat deze hier erg lekker zijn. En dit was inderdaad ook zo. Smiddags nog even op face time geweest met mijn zusje Esmeralda, de tijd vloog voorbij we waren zo een paar uur verder. Verder hebben we niet zo veel gedaan, maar vooral lekker rustig bij het hotel gezeten en genoten van deze mooie plek. Om 17:00 gingen we weer samen met ons huisgenootje terug naar ons huisje. Eerst weer met de bodaboda met al onze spullen. We reden vanaf het hotel naar de plaats waar we met het busje naar ons huisje gingen. Met de bodaboda reden we door het centrum van Masaka heen. Hier waren heel veel mensen die allemaal op straat liepen en toeters bij zich hadden. Wij dachten, wat is hier nou weer aan de hand. We reden overal tussen door om op onze bestemming te komen. Dit vonden we wel erg spannend. Toen we aankwamen betaalde we de boda bodas en bedankten hen. Het busje stond al klaar en een man pakte gelijk onze koffers aan, dit vonden wij niet heel prettig. Normaal gaat je koffer achter in de koffer bak, maar daar was geen plaats meer. Dus onze koffers werden boven op het dak gelegd en vast gebonden. Wij dachten, als dit maar goed gaat. Een heel fijn idee hadden wij niet bij deze rit omdat we steeds aan onze koffer dachten. Maar gelukkig was alles goed gegaan en konden we uitstappen voor bij de weg richting ons huisje, met de koffers! Eenmaal uitgestapt stonden er 3 mannen op bodabodas op ons te wachten. Deze waren gestuurd door onze huisbaas. Ze wilden ons alle 3 wel me nemen maar wij hadden er maar 2 nodig voor 3 personen. Ze gingen hier zelfs ruzie om maken waar we bij stonden. 2 pakte onze koffers en de ander zei kom maar hier zitten. Dus wij duidelijk aangeven, nee wij willen 2 bodas geen 3. Na een tijd konden we dan eindelijk gaan op 2 bodas. We moeten een lang stuk rijden over het zand naar ons huisje. We wonen echt ver van de normale weg af. Toen we aan kwamen stond onze huisbaas al op ons te wachten. Weer betaalde wij de bodas en bedannten hen. Bij ons huisje stonden een paar buurkindjes al weer op ons te wachten. Dat was wel weer een leuk thuis komen. Savonds nog gezellig gespeeld met de kinderen en daarna optijd gaan slapen.

De blog van de rest van deze week volgt nog.

Janneke

Heerlijk ontspannen weekend dus.
Kijken wat de nieuwe week brengt.
Groetjes Janneke

Patrick

Lekker genieten van je vrije tijd. Heb je ook wel nodig naar een eerste drukke week.

Ingrid

Hey lieve Celien , watt een leuke verhalen weer. Ik zie het echt helemaal voor me. Alles ook zo duidelijk beschreven. Goed bezig, meid. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. :?? Heel veel liefs van ons allemaal en groetjes aan Laura.

Angela de Grijs

Hee Celina, erg leuk om je verhalen te lezen . Je hebt al heel wat beleefd allemaal ! Nog veel succes met je project en geniet ervan . Veel liefs van ons xxx

Astrid Huysman

Zojuist de verslagen gelezen van de hele week. Ik realiseer me des te meer hoe goed het in Nederland allemaal geregeld is. Aan de andere kant ook wel weer chill daar.
Die leraressen die hun kinderen gewoon alleen laten... In Nederland had je meteen een klagende ouder gehad de volgende dag. Hi Hi.
Maar wat hebben jullie het goed opgelost zeg. Ik lees dat je soms in dubio staat omdat je niet weet wat gebruikelijk is. Je hart volgen kan dan nooit een verkeerde beslissing zijn toch?

Mooi om dit allemaal te lezen!
Succes maar weer

Doingoood